lunedì 17 gennaio 2011

MENU TYPES

Questions :

  • How many types fo menu are here listed?
  • What is the difference between an à la carte menu and a set menu?
  • What is the characteristics of a table d'hote menu?
  • What difference is there between a cycle manu and a menu of the day?









A la carte menu
An à la carte menu , coming from the French and literally meaning” from the card” is a menu offering choices in each course and where each item is individually priced, charged for and cooked to order.

Un menù à la carte, proveniente dal francese e che letteralmente significa "dalla scheda" è un menu che offre delle scelte in ciascuna portata in cui ogni elemento è singolarmente prezzato, addebitato e cucinato su ordinazione.

Table d’hote menu
A Table d’hote menu, again , coming from the French and literally meaning “ from the host’s table”, is a fixed price menu offering some limited variation in each course . Table d’hote menus are often used for business lunches or festive occasions as they give a sligfht choice for a modest price.

Un menù a prezzo fisso, di nuovo, proveniente dal francese e che significa letteralmente "dal tavolo del padrone di casa", è un menù a prezzo fisso che offre qualche variazione limitata in ogni portata. I Table d'hote menus sono spesso usati per pranzi di lavoro o feste in quanto forniscono una leggera scelta a un prezzo modesto.

Set Menu/Function Menu
A set menu, as the name suggests, offers set items (one for each course) and is used to show what there is for a meal rather than giving a choice. Set menus are usually used for weddings and banquets.

Un menù fisso, come suggerisce il nome, offre una scelta di piatti (una per ogni portata) e viene usato per mostrare ciò che farà parte del pasto piuttosto che dare una scelta. Menu fissi sono di solito utilizzati per matrimoni e banchetti.
Menu of the day
This menu offers choices available for a particular day only . It is often used in addition to a pre-printed” à la carte menu”, thus allowing the chef to offer list of “specials” or variations.

Questo menu offre le scelte disponibili per un particolare giorno solo. E 'spesso utilizzata in aggiunta ad un pre-stampato "menu à la carte", consentendo così lo chef di offrire lista di "speciali" o variazioni.
Cycle menu
A cycle menu is a group of menus which are rotated on a set cycle but not a seven-day cycle as this results in a boring predictable menu with the same items being served on the same day of the week. They are used in the institutional sector of the industry(hospitals, airlines, work canteens)

Un menu ciclico è un gruppo di menù a rotazione su un ciclo stabilito, ma non un ciclo di sette giorni , in quanto risulterebbe in un menù noioso, prevedibile con gli stessi piatti serviti nello stesso giorno della settimana. Sono utilizzati nel settore istituzionale dell’industria (ospedali, compagnie aeree, mense di lavoro)
Kids’ menu
A menu made especially for children offering dishes that appeal to them or smaller portions.

Un menù fatto apposta per i bambini che propone piatti che si rivolgono a loro in porzioni più piccole.

Nessun commento:

Posta un commento